Search
Now showing items 1-10 of 63
The Development of Mathematics Instruction Model Based on Realistic Mathematics Education and Model-Eliciting Activities Approaches to Enhance of Mathematical Thinking for Upper Primary School Students
;
การพัฒนารูปแบบการสอนตามแนวคิดการศึกษาคณิตศาสตร์ที่สอดคล้องกับชีวิตจริงร่วมกับแนวคิด Model-Eliciting Activities เพื่อเสริมสร้างการคิดเชิงคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนประถมศึกษาตอนปลาย
The objective of this research: 1) To explore foundational data and identify essential requirements for the development of instructional formats in mathematics education. 2) To develop innovative instructional formats that ...
THE DEVELOPMENT OF FUTURE PROBLEM SOLVING THINKING ABILITY IN SUFFICIENCY ECONOMY AND COUNTRY DEVELOPMENT FOR MATTHAYOMSUKSA 3 STUDENTS USING PHENOMENON BASED LEARNING
;
การพัฒนาความสามารถในการคิดแก้ปัญหาอนาคตเรื่อง เศรษฐกิจพอเพียงกับการพัฒนาประเทศ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โดยใช้การจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดปรากฏการณ์เป็นฐาน
The purposes of this research were to : 1) study the future problem-solving ability of Mathayomsuksa 3 students during learning while using phenomenon-based learning 2) study the future problem-solving ability of Mathayomsuksa ...
EFFECTS OF THE JURISPRUDENTIAL INQUIRY MODEL ON THINKING ABLITIES ACCORDING TO YONISOMANASIKARA IN THE ELEVENTH GRADE STUDENTS.
;
ผลการใช้รูปแบบการจัดการเรียนรู้แบบซักค้าน ที่มีต่อความสามารถในการคิดตามหลักโยนิโสมนสิการ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5
This purposes of this research were to: 1) compare the thinking abilities according to Yonisomanasikara concerning family law among the eleventh grade students before and after learning using the Jurisprudential Inquiry ...
A STUDY OF CRITICAL READING ACHIEVEMENT
WITH START LEARNING STRATEGY FROM ONLINE READING TEXT FOR MATHAYOMSUKSA 3 STUDENTS
;
การศึกษาผลสัมฤทธิ์การอ่านอย่างมีวิจารณญาณ
จากสื่อออนไลน์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3
โดยประยุกต์ใช้กลวิธีสตาร์ท (START)
The purposes of study were 1) to compare the achievement of Mathayomsuksa 3 students’ critical reading before and after studying with applying START Learning Strategy. 2) to compare the achievement of Mathayomsuksa 3 ...
The development of Imaginary story writing ability using Cooperative Learning and Art for Prathomsuksa 4 Students
;
การพัฒนาความสามารถด้านการเขียนเรื่องตามจินตนาการโดยการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือร่วมกับการใช้ศิลปะสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4
The purposes of this research were 1) to compare the imaginary story writing abilities before and after using cooperative learning and art, and 2) to study the opinion of students about using cooperative learning and art. ...
THE DEVELOPMENT OF WORD SPELLING COMPETENCY IN THAI LANGUAGE OF PATHOMSUKSA 1 STUDENTS BY USING LANGUAGE INSTRUCTIONAL MODEL INTEGRATING BALANCED LITERACY APPROACH AND COOPERATIVE LEARNING
;
การพัฒนาความสามารถในการสะกดคำภาษาไทยและการทำงานร่วมกับผู้อื่นของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โดยใช้รูปแบบการเรียนการสอนภาษาแนวบูรณาการสมดุลภาษาและการเรียนรู้แบบร่วมมือ
The objectives of this research are 1) compare Thai spelling abilities of prathomsuksa 1 students before and after learning using the integrated language teaching model, language balance and Collaborative learning and 2) ...
THE DEVELOPMENT OF SUPPLEMENTARY READING BOOKS
BY USING PHETCHABURI PROVINCE LOCAL INFORMATION TO ENHANCE COMPREHENSIVE
READING ABILITY OF PRATHOMSUKSA 6 STUDENTS
;
การพัฒนาหนังสือส่งเสริมการอ่านโดยใช้ข้อมูลท้องถิ่นจังหวัดเพชรบุรี
เพื่อส่งเสริมความสามารถด้านการอ่านจับใจความ
ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
The purposes of this research were 1) to develop the supplementary reading books by using local information to enhance comprehensive reading ability of Prathomsuksa 6 students to be efficient standard criterion of 80/80 ...
THE DEVELOPMENT OF GEO – LITERACY AND CREATIVITY IN GEOGRAPHY ON ROO LONG TONG THAI BY PHENOMENON – BASED LEARNING WITH GEOINFORMATICS OF SIXTH GRADE STUDENTS
;
การพัฒนาความฉลาดรู้ และความคิดสร้างสรรค์ทางภูมิศาสตร์ เรื่อง รู้ล่อง ท่องไทย ด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้ปรากฏการณ์เป็นฐานร่วมกับภูมิสารสนเทศศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
The purposes of this research were to: 1) compare the geo-literacy of sixth grade students before and after using phenomenon-based learning with geoinformatics; 2) compare the creativity in geography of sixth grade students ...
The Curriculum Development of Additional Subject about Hua Hin District Young Guide Explorer for Higher Secondary Students
;
การพัฒนาหลักสูตรรายวิชาเพิ่มเติม เรื่อง ยุวมัคคุเทศก์เมืองหัวหิน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
The purposes of the research were 1) to study basic information about the curriculum development of additional subject. 2) to develop the curriculum development of additional subject. 3) to experiment with the curriculum ...
THE DEVELOPMENT OF NONFICTION WRITING ABILITYOF MATHAYOMSUKSA 4 STUDENTS BY USING GENRE-BASED LEARNING COMBINED WITH ROUND TABLE TECHNIQUES
;
การพัฒนาความสามารถในการเขียนสารคดีของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4โดยใช้การจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดอรรถฐานร่วมกับเทคนิคการเขียนรอบวง
The purpose of the research were to 1) study the development of non-fiction writing of mathayomsuksa 4 students between learning by genre-based learning combined with roundtable techniques and 2) study the mathayomsuksa
4 ...