Search
Now showing items 1-10 of 442
THE ADMINISTRATION OF PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIES IN SECONDARY SCHOOL
;
การบริหารจัดการชุมชนแห่งการเรียนรู้ทางวิชาชีพในโรงเรียนมัธยมศึกษา
The purposes of this research were 1) to determine the administration of professional learning communities in the secondary school and 2) to study the opinions of the secondary school directors in Nakhon Pahom toward ...
A META–ANALYSIS OF APPLICATION OF SUFFICIENCY ECONOMYPHILOSOPHY PRINCIPLE INTEGRATED LEARNING IN BASIC EDUCATION
;
การวิเคราะห์อภิมานการประยุกต์ใช้หลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงในการจัดการเรียนรู้ในระดับการศึกษาขั้นพื้นฐาน
The purpose of this research were: 1) To analyze the basic characteristics of research related to the application of sufficiency economy philosophy principle integrated learning in basic education 2) To analyze metacognition ...
THE DEVELOPMENT OF COMPREHENSIVE READING ABILITIESOF MATTAYOM 3 STUDENTS BY USING TASK BASED LEARNINGAPPROACH WITH BLOOM’S TAXONOMY QUESTIONS
;
การพัฒนาความสามารถการอ่านจับใจความของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3ที่จัดกิจกรรมการเรียนรู้ โดยใช้แนวคิด Task Based Learning ร่วมกับคำถามของบลูม
The objectives of this research study were: 1. to compare students’ comprehensive reading ability before and after being taught using a task based learning approach in combination with Bloom’s taxonomy questions, and 2. ...
THE DEVELOPMENT OF THE PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY FOR THAI TEACHERS OF MATHAYOMSUKSA 4 TO ENHANCE CRITICAL READING ABILITY THROUGH ONLINE TEXTS USING THE SQ5R METHOD
;
การสร้างชุมชนการเรียนรู้ทางวิชาชีพครูภาษาไทยระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 เพื่อพัฒนาความสามารถด้านการอ่านอย่างมีวิจารณญาณจากสื่อออนไลน์ โดยใช้วิธีการจัดการเรียนรู้แบบ SQ5R
The purposes of this study are 1) to compare teachers’ knowledge of forming a professional learning community (PLC) and the SQ5R method before and after forming a professional learning community 2) to examine teachers’ ...
THE DEVELOPMENT OF AN INSTRUCTIONAL MODEL TO ENHANCE UNDERGRADUTE STUDENTS' ETHICS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้เพื่อส่งเสริมจริยธรรมของนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The research objectives were 1) to develop the instructional model to enhance undergraduate students’ ethics, 2) to evaluation the effectiveness of the instructional model to enhance undergraduate students’ ethics, and 3) ...
DEVELOPMENT OF LEARNING INSTRUCTIONAL MODEL BY USING STANDARDIZED PATIENT IN SIMULATION BASE IN COMMUNITY HEALTH NURSING
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้โดยใช้ผู้ป่วยจำลองในสถานการณ์เสมือนจริงในการศึกษาการพยาบาลอนามัยชุมชน
This research and development aimed to: 1) study learning management situation in academic studies in community health nursing; 2) develop learning management model by using standardized patient in virtual situations in ...
CURRICULUM DEVELOPMENT FOR CREATIVE ECONOMICAL INVENTED FLOWERS AND BANANA LEAVES FOR STUDENTS
;
การพัฒนาหลักสูตรสำหรับครูเพื่อเสริมสร้างความสามารถในการประดิษฐ์ดอกไม้ใบตองเชิงเศรษฐกิจสร้างสรรค์ของนักเรียน
The purpose of this research was to 1) to study the basic information and needs regarding the development of curriculum for teachers to enhance the ability to create banana leaf flowers in creative economy for students 2) ...
The Development of Enrichment Curriculum to Enhance English Bilingual Education Competency for Elementary Education Teacher Students
;
การพัฒนาหลักสูตรเสริมเพื่อสร้างสมรรถนะการจัดการเรียนรู้วิทยาศาสตร์แบบสองภาษาสำหรับนักศึกษาวิชาชีพครูสาขาวิชาการประถมศึกษา
The purposes of this research were to 1) develop and determine the efficiency of the enrichment curriculum to enhance science English bilingual education (EBE) competency for elementary teacher education students; and 2) ...
NEGATIVE REINFORCEMENT BY SECONDARY SCHOOL ADMINISTRATOR
;
การเสริมแรงทางลบโดยผู้อำนวยการโรงเรียนมัธยมศึกษา
The purposes of this research were to 1) determine the negative reinforcement by secondary school administrator 2) the confirmation of the negative reinforcement factors by secondary school administrator. The samples ...
THE DEVELOPMENT OF CHINESE PHONETICS READING COMPETENCY OFSEVENTH GRADE STUDENTS TAUGHT BY COGNITIVE COACHING
;
การพัฒนาความสามารถทางการอ่านสัทอักษรภาษาจีนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1โดยการจัดการเรียนรู้ที่เน้นการโค้ชเพื่อการรู้คิด
The purposes of the research were to 1) developed seventh grade students’ Chinese phonetics reading competencies by using the cognitive coaching based learning. 2) study the progress of students’ Chinese phonetics reading ...