กลยุทธ์ทางการตลาดที่ธุรกิจสนับสนุนอุตสาหกรรมบันเทิงขนาดใหญ่สามารถปรับใช้ในยุคการขยายตัวของดิจิทัล กรณีศึกษา: บริษัท แม็ทชิ่ง แม็กซิไมซ์ โซลูชั่น จากัด (มหาชน)
MARKETING STRATEGIES FOR ENTERTAINMENT INDUSTRY SUPPORTERS TO ADOPT IN THE AGE OF DIGITAL EXPANSION CASE STUDY: MATCHING MAXIMIZE SOLUTION PUBLIC COMPANY LIMITED
Author:
Advisor:
Subject:
Date:
2021
Publisher:
มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract:
สภาพแวดล้อมที่เปลี่ยนแปลงไปอย่างรวดเร็วโดยเฉพาะการเปลี่ยนแปลงด้านเทคโนโลยี ทำให้แต่ละบริษัทต้องปรับตัว ซึ่งบริษัท แม็ทชิ่ง แม็กซิไมซ์ โซลูชั่น จำกัด (มหาชน) เองก็จำเป็นต้องมีการพัฒนากิจกรรมการทำการตลาดเพื่อรับมือกับการเลี่ยนแปลงที่เกิดขึ้น ดังนั้นผู้วิจัยจึงมีความสนใจที่จะศึกษาวิธีปรับตัวด้านการตลาดของบริษัท โดยเฉพาะในยุคของการขยายตัวของดิจิทัล โดยมีจุดประสงค์ในการวิจัยคือ 1. เพื่อศึกษาวิธีการปรับตัวด้านการตลาดของธุรกิจสนับสนุนอุตสาหกรรมบันเทิงขนาดใหญ่ในยุคการขยายตัวของดิจิทัล 2. เพื่อศึกษามุมมองเกี่ยวกับการปรับตัวสู่การตลาดแบบดิจิทัลของธุรกิจ สนับสนุนอุตสาหกรรมบันเทิงขนาดใหญ่ และ 3. เพื่อหากลยุทธ์ทางการตลาดที่ธุรกิจสนับสนุนอุตสาหกรรมบันเทิงขนาดใหญ่สามารถปรับใช้ในยุคการขยายตัวของดิจิทัล กรณีศึกษา: บริษัท แม็ทชิ่ง แม็กซิไมซ์ โซลูชั่น จำกัด (มหาชน) จากการเก็บข้อมูลจากเอกสารที่เกี่ยวข้องและการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) ฝ่ายการตลาดและฝ่ายเลขานุการบริษัทและกฎหมาย ผลการวิจัยพบว่า บริษัท แม็ทชิ่ง แม็กซิไมซ์ โซลูชั่น จำกัด (มหาชน) ได้มีการปรับการบริการให้เข้ากับยุคปกติใหม่ (New Normal ให้มีความเข้มงวดในการป้องกันโรคระบาดตามมาตรการภาครัฐและหน่วยงานควบคุมโรค รวมถึงการขยายช่องทางสู่โลกออนไลน์มากขึ้น ปัจจุบันองค์กรกำลังอยู่ในขั้นตอนการศึกษาเพิ่มเติมว่าจะนำการตลาดดิจิทัลมาประยุกต์ใช้กับองค์กรอย่างไรได้บ้าง จากการวิเคราะห์ข้อมูล พบว่า บริษัทมี 2 แนวทางในการทำการตลาดในยุคการขยายตัวของดิจิทัลคือ แนวทางที่ 1 การพัฒนาการตลาดเดิมที่มีอยู่ให้ดีและครบถ้วนยิ่งขึ้น ได้แก่ การสร้างแนวทางในการศึกษาพฤติกรรมและความต้องการของลูกค้าอย่างเป็นระบบ (CRM Database) การมอบประสบการณ์ให้กับลูกค้า ผ่านการนำเสนอภาพลักษณ์และการสร้างความรู้สึกเกี่ยวกับองค์กรหรือกลุ่มบริษัทมากขึ้น และการสร้างแนวทางในการเปิดโอกาสให้ทุกฝ่าย ตั้งแต่พนักงานนักออกแบบ ผู้บริหาร ไปจนถึงลูกค้า เข้ามาทำงานร่วมกันในการตรวจสอบและพัฒนางานออกแบบบริการ แนวทางที่ 2 การทำการตลาดที่บริษัทยังไม่เคยทำมาก่อน ได้แก่ การทำการตลาดด้วยกลยุทธ์การตั้งราคาแบบยืดหยุ่น (Digital Currency) และการมีกลุ่มชุมชนบนช่องทางออนไลน์ (Communal
Activation) A rapidly changing environment, particularly in terms of technological advancements. To adapt to the changes, Matching Maximize Solutions Public Company Limited will need to expand its marketing activities. As the consequence, the researcher is interested in learning how to improve the company's marketing, especially in this era of digital expansion that we are experiencing. The objective of this research is to 1) study the marketing adaptation of a large entertainment industry supporting business in the digital expansion era, 2) learn about the business perspectives on digital marketing adaptation, and 3) to find marketing strategies that the Company can implement in the digital expansion era as per assortment Marketing Department, Company Secretary, and Legal Department, with relevant documents and in-depth interviews. According to the findings of the study, the company has adjusted its service to conform to the new normal, which is to be strict in preventing epidemics as well as increasing the number of platforms available to access online. Organizations are currently conducting additional research into the application of digital marketing to businesses. As a result of the data analysis, it was discovered that in the digital expansion era, the company has two marketing approaches. The first approach, improving and expanding existing marketing by 1.1.) establishing guidelines for studying customer behavior and needs in a systematic manner (CRM Database) 1.2.) Providing customers with new experiences by presenting the image and instilling positive feelings about the Company and 1.3) Employees, designers, executives, and customers are all involved in the inspection and development of service design and the second approach Marketing that the company has never done before, including 2.1.) marketing with flexible pricing strategies (Digital Currency) and 2.2.) having an online community (Communal Activation)
Type:
Award:
ผลงานโดดเด่นคณะดุริยางคศาสตร์ ปี 2564
Degree Name:
ศิลปศาสตรบัณฑิต
Discipline:
สาขาวิชาดนตรีและธุรกิจบันเทิง
Rights Holder:
มหาวิทยาลัยศิลปากร
Collections:
Total Download:
276