Obligation - Relationships
พันธะ - สัมพันธ์
Author:
Advisor:
Subject:
Date:
12/6/2020
Publisher:
Silpakorn University
Abstract:
The thesis "Obligation-Relationship". It is defined as aesthetics of artistic objects by visual art process in painting method. This would be portrayed emotions and vibes by a symbol of physical particles of humanity related to surrounded space. Also, the relationship is defined as the contradictory state, which translates motion of the truth cycles motivated by comprehensive knowledge. A combination of these is the connection, that it is defined as my perspective. This would seek a communication process of the artistic objects by the method of elements of art. The symbol or replacement of every object is another key role of the relationship to be the unique to each other. In order that, space of canvas background is filled by the movements of elements. All of color shades is painted as human figures. There are different layers of colors to develop new comprehensive knowledge, such as philosophy, science, and method of art transition since every step of the art thesis. Consequently, all of this would lead to creative and awareness of every relationship and situation. Even though sometimes there is no any relation, contrast or no connection, everything would be able to live and create the relationships at the unique place. ศิลปนิพนธ์ หัวข้อ “พันธะ – สัมพันธ์” เป็นการสร้างสุนทรียภาพแห่งวัตถุทางศิลปะ ด้วยกระบวนการทางทัศนศิลป์ ในรูปแบบจิตรกรรม ที่ถ่ายทอดอารมณ์ความรู้สึก ด้วยรูปทรงสัญญะทางกายภาพของมนุษย์ที่เชื่อมโยงกับพื้นที่โดยรอบ และเป็นเนื้อหาของ “ความสัมพันธ์” ซึ่งถูกสร้างขึ้นจากสภาวะคู่ตรงข้าม หมุนเวียนสับเปลี่ยนเป็นวัฎจักรแห่งความจริง โดยอาศัยแรงผลักดันจากอิทธิพลของศาสตร์ต่างๆ นำมารวบรวมหาความเชื่อมโยงและตีความในทัศนคติของข้าพเจ้า เพื่อเสาะแสวงหา กระบวนการในการสื่อสารด้านเนื้อหาออกมาเป็นวัตถุทางจิตรกรรม ด้วยกลวิธีภาษาทางทัศนธาตุ ให้เห็นถึงความสัมพันธ์ที่เป็นสัญญะหรือการแทนค่า “สรรพสิ่ง” ต่างๆ ที่สร้างความเป็นเอกภาพให้แก่กัน โดยมีพื้นที่ว่างอย่างผืนผ้าใบเป็นฉากของธาตุสีที่มีทิศทางการเคลื่อนไหว กลุ่มโทนสีประกอบกันขึ้นเป็น รูปทรงเรือนร่างมนุษย์ มีการผลักระยะด้วยชั้นของเนื้อสี และเพื่อการพัฒนา ตลอดจนเพื่อเพิ่มพูนองค์ความรู้ใหม่จากทั้งด้านปรัชญา วิทยาศาสตร์ และเทคนิควิธีการทางจิตรกรรมทำให้เกิดการเปลี่ยนแปลง ตั้งแต่ชุดผลงานก่อนศิลปนิพนธ์จนถึงผลงานศิลปนิพนธ์ จึงนำมาเป็นบทสรุปของการสร้างสรรค์ อีกทั้งยังสร้างความตระหนัก คำนึงถึงความสัมพันธ์ที่ดำรงอยู่ในทุกที่ ทุกสถานการณ์ ถึงแม้ว่าบางครั้งอาจจะดูไม่มีอะไรสอดคล้องกันแต่อย่างใด หากแต่ความแตกต่างและไม่สอดประสานกันนั้น ต่างก็ดำรงและอาศัยอยู่ในพื้นที่เดียว สร้างพันธะร่วมกัน
Type:
Discipline:
ทัศนศิลป์ แผน ก แบบ ก 2 ระดับปริญญามหาบัณฑิต
Collections:
Total Download:
44