Search
Now showing items 1-10 of 13
SUSTAINABLE LEAN MANUFACTURING AND SUSTAINABLE PERFORMANCE: TOWARD THE CONCEPTUALIZATION, OPERATIONALIZATION, AND EMPIRICAL INVESTIGATION OF MNCS
;
-
Nowadays, many studies indicate the attention on the application of lean manufacturing in sustainability. Indeed, the role of lean has played an important role in achieving sustainability outcomes. Specifically, previous ...
The influence of green corporate identity and green supply chain management on performance of the international business
;
อิทธิพลของอัตลักษณ์องค์กรสีเขียวและการจัดการโซ่อุปทานสีเขียวที่มีผลต่อผลการดำเนินงานของธุรกิจระหว่างประเทศ
The objectives of this research were 1) to study green corporate identity, employee’s green personal-social identification, green supply chain management, and green business performance in automobile manufacturing industry ...
STRATEGIC IMPLEMENTATION: A CASE OF MICE HOTELS IN THAILAND
;
การดำเนินการเชิงกลยุทธ์: กรณีโรงแรมไมซ์ในประเทศไทย
Maintaining a market share in an increasingly dynamic environment is one of the most challenging tasks for the hotel and hospitality industry. To successfully achieve long-term competitive advantage, Meetings, Incentives, ...
An Examination of Destination Competitiveness and Tourist Experience from the International Tourists' Perspective: The Implications for International Tourist Advocacy towards the Destination
;
การทดสอบความสามารถในการแข่งขันของจุดหมายปลายทางและประสบการณ์การท่องเที่ยวจากมุมมองของนักท่องเที่ยวต่างชาติ: ข้อเสนอแนะสำหรับการสนับสนุนจากนักท่องเที่ยวต่างชาติต่อจุดหมายปลายทาง
This thesis investigates the relationship of destination competitiveness and tourist experience in the destination advocacy building process. A conceptual framework was developed to examine the model relationships, which ...
FACTORS OF WORKERS’ CONTRIBUTIONS AFFECTING ONSOCIAL ENTERPRISE PERFORMANCE
;
ปัจจัยการมีส่วนร่วมของคนงานที่มีผลต่อการปฏิบัติงานของวิสาหกิจเพื่อสังคม
The objectives of this research were 1) to study the criteria of the contributions of the social enterprises' workers; 2) to discover the intrinsic and extrinsic factors that affected workers' contributions; 3) to study ...
Exploring the effects of branding, online factors and motivational factors on online impulse buying of beauty products :An application of Stimulus-Organism- Response model
;
การสำรวจผลกระทบของการสร้างตราสินค้า ปัจจัยด้านออนไลน์ และปัจจัยด้านแรงจูงใจต่อการซื้อโดยฉับพลันออนไลน์ของผลิตภัณฑ์ความงาม: การประยุกต์ใช้แบบจำลองการกระตุ้น กลไก การตอบสนอง
The objectives of this research were 1) to identify the products and brand factors influencing the online impulse buying; 2) to study the products and brand factors affecting the motivational factors; 3) to investigate the ...
Niche Strategy and Niche Strategic Implementation for small business in the Hospitality Industry: An empirical investigation
;
กลยุทธ์มุ่งเน้นการตลาดเฉพาะส่วน และการนำกลยุทธ์มุ่งเน้นการตลาดเฉพาะส่วนไปปฏิบัติสำหรับธุรกิจขนาดเล็กในอุตสาหกรรมบริการ: การตรวจสอบเชิงประจักษ์
This thesis studies the implementation of niche marketing strategy in the hospitality industry. A conceptual framework was developed to examine the model of niche strategic implementation, which was validated with the ...
THE EFFECT OF EMPLOYEE ENGAGEMENT ON ORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN MULTINATIONAL COMPANY (MNCS) IN THAILAND
;
ผลกระทบของความผูกพันธ์ของพนักงานต่อผลงานขององค์กรที่เป็นบริษัทต่างชาติ
This study investigated the phenomenon of employee engagement in multinational companies in Thailand. The aim was to identify the factors that affected employee engagement. There were five objectives set, which investigated ...
CRITICAL FACTORS OF ONLINE INTERNATIONAL RUNNING EVENT INFLUENCING PARTICIPANTS BEHAVIORS
;
ปัจจัยสำคัญของงานวิ่งออนไลน์ระดับนานาชาติที่ส่งผลกระทบต่อพฤติกรรมผู้เข้าร่วมงานวิ่ง
Online running event becomes the new trend emerging around the world after the COVID-19 pandemic. This virtual sport event has changed behaviors of both participants and organizers. Instead of providing the physical running ...
The Influence of Organizational factors on Innovative Knowledge Implication for MNCs Automobile in Thailand
;
อิทธิพลต่อความสำเร็จของการถ่ายทอดองค์ความรู้ด้านนวัตกรรม ในองค์กรธุรกิจข้ามชาติในภาคอุตสาหกรรมการผลิตรถยนต์ในประเทศไทย
The paper proposes a model explaining the link between organization context in subsidiaries of automobile MNCs and innovative knowledge transfer in roles of multinational corporations in Thailand that can make a strategic ...