รูปแบบและกลยุทธ์การประกอบการของเฟอร์นิเจอร์ประเภทติดตั้งถาวร กรณีศึกษา ห้างหุ้นส่วนจำกัด เอ.เค. อินทีเรีย
Other Title:
Built in furnture formation and busness strategies for case study of A.K. interior limited partinership
Date:
2015
Publisher:
มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract:
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบและกลยุทธ์การประกอบการของเฟอร์นิเจอร์ประเภทติดตั้งถาวรและศึกษาปัญหาและอุปสรรคในการดำเนินธุรกิจเฟอร์นิเจอร์ประเภทติดตั้งถาวรของห้างหุ้นส่วน เอ.เค. อินทีเรีย จำกัด โดยวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ วิเคราะห์แนวปรากฏการณ์วิทยา การศึกษาวิจัยครั้งนี้เก็บรวมรวบข้อมูลโดยการสังเกตแบบไม่มีส่วนรวมและสัมภาษณ์เชิงลึก ผู้ให้ข้อมูลหลักคือ เจ้าของธุรกิจ และพนักงาน 7 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ประกอบการเฟอร์นิเจอร์แบบติดตั้งถาวร ห้างหุ้นส่วนเอ.เค. อินทีเรีย จำกัด มีรูปแบบการดำเนินกิจการเป็นธุรกิจขนาดย่อม จากการศึกษาพบได้ว่ากิจการใช้กลยุทธ์การสร้างความแตกต่างในสินค้า โดยมีการออกแบบโดยใช้โปรแกรม AUTOCAD 3D MAX ซึ่งมีการสร้างภาพที่เสมือนจริงในรูปแบบของสามมิติ เพื่อให้ง่ายต่อการสื่อสารกับลูกค้า ทั้งทางด้านพื้นที่และราคาของสินค้า โดยรักษาคุณภาพของสินค้าให้มีความเหมาะสมกับราคาสินค้า มีบริการหลังการขายที่ดี มีการแนะนำต่อลูกค้าในเรื่องปัญหาของเฟอร์นิเจอร์ตามการใช้งาน มีการรักษาความมั่นใจของฐานลูกค้าเก่าเพื่อเป็นข้อมูลและแนะนำลูกค้าใหม่โดยใช้วิธีปากต่อปาก ปัญหาและอุปสรรคในการดำเนินธุรกิจ คือ ปัญหาทางด้านบุคลากร เมื่อบุคลากรมีความชำนาญ มีประสบการณ์ก็จะพบการลาออกของบุคลากร โดยที่ผู้ประกอบการจะให้ความสัมพันธ์ใกล้ชิดเปรียบเสมือนเป็นครอบครัวในการบริหารและการจัดการ The objective of this research study the business formation and strategies, education problems and solution of the furniture built in of A.K interior limited. By the phenomenological method., This study collected data by interviewing and observation, in-depth interviews from business owner and 10 employees. The results showed that Weaver Furniture permanent installations. Partnership A.K Interior has formed a joint venture for small businesses. The study found that the business strategy will make a difference in the product. The design using AUTOCAD 3D MAX and the creation of virtual image in the form of three-dimensional. To make it easier to communicate with customers. Both the area and the price of goods. By maintaining the quality of the products are appropriate for the price. A good after-sales service. With the introduction of furniture according to the customer's applications. For building the confidence of the customers and introduce new customers to the data using buzz. Barriers of business problems is human. When staff are fluent experience will find the resignation of personnel. The operator will be friendship a close relationship as a family in the administration and management.
Type:
Degree Name:
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต
Discipline:
สาขาวิชาการประกอบการ
Collections:
Total Download:
156