Search
Now showing items 1-9 of 9
The Development of Mathematics Instruction Model Based on Realistic Mathematics Education and Model-Eliciting Activities Approaches to Enhance of Mathematical Thinking for Upper Primary School Students
;
การพัฒนารูปแบบการสอนตามแนวคิดการศึกษาคณิตศาสตร์ที่สอดคล้องกับชีวิตจริงร่วมกับแนวคิด Model-Eliciting Activities เพื่อเสริมสร้างการคิดเชิงคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนประถมศึกษาตอนปลาย
The objective of this research: 1) To explore foundational data and identify essential requirements for the development of instructional formats in mathematics education. 2) To develop innovative instructional formats that ...
DEVELOPING A MODEL OF BLENDED PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY WITH COACHING TO DEVELOP LEARNING MANAGEMENT COMPETENCY BASED ON STEM EDUCATION AND CREATING INNOVATION OF SECONDARY STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบชุมชนแห่งการเรียนรู้ทางวิชาชีพแบบผสมผสานร่วมกับการโค้ชเพื่อพัฒนาสมรรถนะการจัดการเรียนรู้ตามแนวทางสะเต็มศึกษา (STEM Education) และการสร้างนวัตกรรมของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา
The purposes of this study were 1) to develop and find the quality of a model of blended professional learning community with coaching to develop learning management competency based on STEM Education and creating innovation ...
THE DEVELOPMENT OF INSTRUCTIONAL MODEL IN GEOGRAPHY ACCORDING TO ACTIVE LEARNING FOCUSED ON CASE STUDY BASED LEARNING TO ENHANCE ANALYTICAL SKILLS ACCORDING TO MARZANO’S TAXONOMY FOR ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้ภูมิศาสตร์ตามแนวคิดการจัดการเรียนรู้เชิงรุกที่เน้นกรณีศึกษาเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการคิดวิเคราะห์ตามแนวคิดของมาร์ซาโนสำหรับผู้เรียนระดับชั้นประถมศึกษาตอนต้น
The purposes of this study were 1) to study the fundamental information, problems, and necessities for developing the instructional model. 2) To develop and find the quality of the instructional model. 3) To study the ...
THE DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT MODEL BASED ON TASK-BASED LEARNING USING COOPERATIVE LEARNING AND FLIPPED CLASSROOM TECHNIQUES TO DEVELOP CHINESE SPEAKING SKILLS AND CULTURAL UNDERSTANDING IN UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้แบบเน้นภาระงานร่วมกับเทคนิคการเรียนรู้แบบร่วมมือและห้องเรียนกลับด้านเพื่อพัฒนาทักษะการพูดภาษาจีนและความเข้าใจทางวัฒนธรรมของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
This research has the following objectives: 1) To develop a learning management model based on task-based learning using cooperative learning and flipped classroom techniques to develop Chinese speaking skills and cultural ...
THE DEVELOPMENT OF INSTRUCTIONAL MODEL BASED ON PHENOMENON BASED LEARNING TO ENHANCE STUDENT TEACHERS’ LEARNING EXPERIENCES MANAGEMENT ABILITY
;
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนตามแนวคิดปรากฏการณ์เป็นฐานเพื่อเสริมสร้างความสามารถในการจัดประสบการณ์ของนักศึกษาครู
The objective of this research were to: 1) develop and determine the quality of instructional model based on phenomenon based learning and 2) study the effectiveness of the instructional model based on phenomenon based ...
THE DEVELOPMENT OF ART LEARNING MODULE CURRICULUM BASED ON POSTMODERN ART CONCEPT TO ENHANCE METACOGNITION AND CREATIVITY FOR THE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS
;
การพัฒนาหลักสูตรโมดูลการเรียนรู้ศิลปะตามแนวคิดศิลปะหลังสมัยใหม่เพื่อเสริมสร้างอภิปัญญาและการสร้างสรรค์สำหรับนักเรียนประถมศึกษา
The purpose of this research was to 1) investigate and analyze foundational data for curriculum development, 2) develop a curriculum, and 3) pilot the curriculum to examine 3.1) students' metacognitive abilities, 3.2) ...
THE DEVELOPMENT OF ENGLISH INSTRUCTIONAL MODEL TO PROMOTE ENGLISH LISTENING AND SPEAKING ABILITY FOR PRIMARY 6 STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการสอนภาษาอังกฤษเพื่อเสริมสร้างความสามารถในการฟังและการพูดภาษาอังกฤษสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
The purposes of this study were as follows: 1) to develop and find the quality of English instructional model to promote English listening and speaking ability for primary 6 students to evaluate the effectiveness of English ...
The Development of Enrich Curriculum for EnhancingConstructional Competency in Integrated LearningManagement in the Context Community andLocal Culture for Pre-service Students
;
การพัฒนาหลักสูตรเสริมสมรรถนะการจัดการเรียนรู้แบบบูรณาการบริบทชุมชนและวัฒนธรรมท้องถิ่นสำหรับนักศึกษาครู
The purposes of the research were to 1) develop a curriculum to enhance the competency of integrated learning management in the context of the community and local culture for pre-service teachers 2) study the effectiveness ...
DEVELOPMENT OF A LEARNING MANAGEMENT MODEL BY USING DESIGN THINKING WITH COMMUNITY-BASED LEARNING TO ENHANCE LOCAL VISUAL ART DESIGNING FOLLOWING CREATIVE ECONOMY CONCEPT OF HIGH SCHOOL STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้โดยใช้การคิดเชิงออกแบบร่วมกับชุมชนเป็นฐานเพื่อส่งเสริมการออกแบบงานทัศนศิลป์ท้องถิ่นตามแนวคิดเศรษฐกิจสร้างสรรค์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
The purposes of this research were to: 1) develop and evaluate the quality a learning management model using design thinking with community-based learning to enhance local visual art design following creative economy concept ...