Browsing by Subject "ความสามารถในการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์"
Now showing items 1-6 of 6
-
THE DEVELOPMENT OF AN INSTRUCTIONAL MODEL TO ENHANCE MATHEMATICS PROBLEM SOLVING ABILITY AND MATHEMATICAL HABITS OF MIND OF ELEMENTARY STUDENTS
Collection: Theses (Ph.D) - Curriculum and Instruction / ดุษฎีนิพนธ์ - หลักสูตรและการสอนType: Thesis(Silpakorn University, 4/7/2023)The purposes of this research were to: 1) develop and to determine the efficiency of an instructional model to enhance Mathematics Problem Solving Ability and Mathematical Habits of Mind of elementary students and 2) study ... -
THE DEVELOPMENT OF MATHEMATICS PROBLEM SOLVING ABILITY BY USING SSCS MODEL WITH GRAPHIC ORGANIZER TECHNIQUE FOR MATTHAYOMSUKSA 1 STUDENTS
Collection: Theses (Master's degree) - Curriculum and Instruction / วิทยานิพนธ์ - หลักสูตรและการสอนType: Thesis(Silpakorn University, 1/7/2022)The purposes of research were to 1) compare student’s mathematics problem solving ability before and after studying through SSCS model with graphic organizer technique and 2) study student’s opinions toward learning ... -
The Development of Mathematics Problem Solving Ability through Cognitively Guided Instruction Approach and Think-Pair-Share of Matthayomsuksa 4 students
Collection: Theses (Master's degree) - Curriculum and Instruction / วิทยานิพนธ์ - หลักสูตรและการสอนType: Thesis(Silpakorn University, 10/7/2020)The purposes of the research were to 1) compare student’s mathematics problem solving ability before and after studying through Cognitively Guided Instruction Approach and Think-Pair-Share 2) study student’s opinions toward ... -
EFFECTS OF ORGANIZING MATHEMATICS LEARNING ACTIVITY USING SCAFFOLDING APPROACH ON MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING ABILITY OF FIFTH GRADE STUDENTS
Collection: Theses (Master's degree) - Mathematics Study / วิทยานิพนธ์ – คณิตศาสตร์ศึกษาType: Thesis(Silpakorn University, 4/7/2023)The purposes of this research were 1) to compare the learning achievement in the mathematics on fraction problem of fifth grade students by using scaffolding approach with criteria 70 percent 2) to compare mathematical ... -
การพัฒนาความสามารถในการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่จัดการเรียนรู้โดยใช้กรณีศึกษา
Collection: Theses (Master's degree) - Curriculum and Surpervision / วิทยานิพนธ์ – หลักสูตรและการนิเทศType: Thesis(มหาวิทยาลัยศิลปากร, 2559-09-08)การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ของการวิจัย คือ 1) เพื่อเปรียบเทียบผลการเรียนรู้วิชาคณิตศาสตร์ เรื่องอัตราส่วนและร้อยละ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้โดยใช้กรณีศึกษา 2) เพื่อศึกษาความสามารถใน ... -
การพัฒนามโนทัศน์และความสามารถในการแก้ปัญหาทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยการจัดการเรียนรู้แบบซิปปา
Collection: Theses (Master's degree) - Architectural Heritage Management and Tourism / วิทยานิพนธ์ - การจัดการมรดกทางสถาปัตยกรรมกับการท่องเที่ยวType: Thesis(มหาวิทยาลัยศิลปากร, 2014)