Browsing by Author "ฐาปนีย์ ธรรมเมธา"
Now showing items 1-7 of 7
-
DEVELOPING A BLENDED ONLINE TRAINING MODEL TOGETHER WITH CASE STUDY AND COOPERATIVE LEARNING ACTIVITIES, INTRODUCTORY COURSE OF PHTHALMOLOGY TO IMPROVE COGNITIVE SKILLS OF EYE DISEASE FOR PROFESSIONAL NURSES
Collection: Theses (Ph.D.) - Educational Technology / ดุษฎีนิพนธ์ – เทคโนโลยีการศึกษาType: ThesisVacharatit PATAN; วัชรธฤต ภาทันณ์; Thapanee Thammetar; ฐาปนีย์ ธรรมเมธา; Silpakorn University (Silpakorn University, 4/7/2023)The objectives of this research were: 1) To study the conditions and needs of online training forms integrated with learning activities, case studies and cooperative learning for an introductory ophthalmology course to ... -
THE DEVELOPMENT OF A CLOUD-BASED BLENDED LEARNING MODEL USING SYNECTICS APPROACH AND LATERAL THINKING TECHNIQUE TO ENHANCE PHOTOGRAPHY CREATIVE PROBLEM SOLVING ABILITY FOR RAJABHAT UNIVERSITY STUDENTS
Collection: Theses (Ph.D.) - Educational Technology / ดุษฎีนิพนธ์ – เทคโนโลยีการศึกษาType: ThesisSutida PREECHANONTH; สุธิดา ปรีชานนท์; THAPANEE THAMMETAR; ฐาปนีย์ ธรรมเมธา; Silpakorn University. Education (Silpakorn University, 26/11/2021)This research aims 1.To create a cloud-based blended learning model with synectics processes and lateral thinking techniques to enhance photography creative problem solving ability for Rajabhat University students. 2.To ... -
Development of Active Online Project-Based Learning Model Integrated with Design Thinking to Enhance Creative Problem-Solving Abilities and Creative Products of Undergraduate Students
Collection: Theses (Ph.D.) - Educational Technology / ดุษฎีนิพนธ์ – เทคโนโลยีการศึกษาType: ThesisPattaraporn CHALEOYCHANYA; ภัทรภร เฉลยจรรยา; Thapanee Thammetar; ฐาปนีย์ ธรรมเมธา; Silpakorn University (Silpakorn University, 4/7/2023)This research aims to develop an active online project-based learning model integrated with Design Thinking (DT) concept to enhance creative problem-solving abilities and creative products of second-year undergraduate ... -
Development of Flipped Learning Model with Challenge Based Learning Using Gamification to Enhance Digital Emotional Intelligence for Pre-service Teachers
Collection: Theses (Ph.D.) - Educational Technology / ดุษฎีนิพนธ์ – เทคโนโลยีการศึกษาType: ThesisPrueksa DOKKULARB; พฤกษา ดอกกุหลาบ; Thapanee Thammetar; ฐาปนีย์ ธรรมเมธา; Silpakorn University (Silpakorn University, 4/7/2023)The purposes of this research were; 1) to study pre-service teachers’ and instructors’ opinions on teaching and learning environments to enhance digital emotional intelligence, 2) to develop a flipped learning ... -
THE EFFECT OF E-BOOK WITH SYNECTICS INSTRUCTIONAL MODEL ON THE CREATIVE THINKING OF SIXTH-GRADE STUDENTS WITH DIFFERENT LEARNING STYLES
Collection: Theses (Master's degree) - Educational Technology / วิทยานิพนธ์ – เทคโนโลยีการศึกษาType: ThesisYutthapon PONGPUTTHACHAT; ยุทธพล พงค์พุทธชาติ; THAPANEE THAMMETAR; ฐาปนีย์ ธรรมเมธา; Silpakorn University. Education (Silpakorn University, 18/6/2021)The purposes of this research were to: 1) Compare the relative of creative thinking; pretest and posttest students with different learning styles. 2) Compare the relative of creative thinking between groups of students ... -
The result of blended learning by using design thinking process and gamification techniques that affect on the innovative development of senior high school students.
Collection: Theses (Master's degree) - Educational Technology / วิทยานิพนธ์ – เทคโนโลยีการศึกษาType: Thesisบุญชู กระฉอดนอก (Silpakorn University, 4/7/2023)The purposes of this study were to (1) to compare innovation development scores from blended learning by using design thinking process and gamification techniques with normal teaching of senior high school students. (2) ... -
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนอีเลิร์นนิงที่บูรณาการเครื่องมือทางปัญญาโดยใช้การเรียนร่วมกันและใช้ปัญหาเป็นหลักเพื่อเสริมสร้างทักษะการคิดและการทำงานเป็นทีมของนักศึกษาครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฎ
Collection: Theses (Ph.D) - Curriculum and Instruction / ดุษฎีนิพนธ์ - หลักสูตรและการสอนType: Thesisพิชามญชุ์ สุรียพรรณ (มหาวิทยาลัยศิลปากร, 2016)การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. สร้างรูปแบบการเรียนการสอนอีเลิร์นนิงที่บูรณาการเครื่องมือทางปัญญาโดยใช้ การเรียนร่วมกันและใช้ปัญหาเป็นหลักเพื่อเสริมสร้างทักษะการคิดและการท างานเป็นทีมของนักศึกษาครุศาสตร์ ...