Search
Now showing items 1-9 of 9
THE DEVELOPMENT OF A LEARNING MANAGEMENT MODEL FOR SECONDARY SCHOOL THAI LANGUAGE TEACHERS TO ENHANCE ANALYTICAL READING THINKING SKILLS BY USING METACOGNITION STRATEGIES AND COACHING
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้ของครูภาษาไทยระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย เพื่อเสริมสร้างทักษะการอ่านคิดวิเคราะห์ ด้วยกลวิธีเมตาคอกนิชันร่วมกับการโค้ช
The purposes of this research were to: 1) develop a learning management model for secondary school Thai language teachers to enhance analytical reading thinking skills 2) study the effectiveness of the learning management ...
PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY BY INCORPORATING SOCIAL MEDIA TOOK TO ENHANCE REFLECTIVE TEACHING CAPACITY FOR DEVELOPING ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS’ ANALYTICAL THINKING ABILITY
;
ชุมชนการเรียนรู้เชิงวิชาชีพโดยผสมผสานเครือข่ายสังคมเพื่อเสริมสร้างสมรรถนะการจัดการเรียนรู้แบบไตร่ตรองที่ส่งเสริมความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนระดับประถมศึกษา
This research has 3 objectives and those are: 1. Find and improve a professional learning community’s efficiency by mixing social network with the community to enhance the reflective teaching capacity of developing elementary ...
THE DEVELOPMENT OF TASK-BASED LEARNING MODEL AND CONCEPT - ORIENTED READING INSTRUCTION FOR ENHANCING ENGLISH READING COMPREHENSION SKILLS AND READING STRATEGIES FOR BACHELOR’S DEGREE STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการสอนเน้นภาระงานและการสอนอ่านแบบเน้นมโนทัศน์เพื่อเสริมสร้างทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจและกลวิธีการอ่านสำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The purposes of this research were: 1) to study problems and needs in teaching and learning of Phetchabun Rajabhat University instructors and students; 2) to develop a task-based learning model and concept-oriented reading ...
The Development of Enrichment Curriculum to Enhance English Bilingual Education Competency for Elementary Education Teacher Students
;
การพัฒนาหลักสูตรเสริมเพื่อสร้างสมรรถนะการจัดการเรียนรู้วิทยาศาสตร์แบบสองภาษาสำหรับนักศึกษาวิชาชีพครูสาขาวิชาการประถมศึกษา
The purposes of this research were to 1) develop and determine the efficiency of the enrichment curriculum to enhance science English bilingual education (EBE) competency for elementary teacher education students; and 2) ...
THE DEVELOPMENT OF MECCA MODEL TO ENHANCE CRITICAL READING ABILITIES FOR UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้แบบ MECCA เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
The purposes of this research were: 1) to develop a MECCA Model to enhance critical reading abilities for upper secondary school students. 2) to study the effectiveness of the MECCA Model to enhance critical reading abilities ...
The Development of Business Reading Instructional Model through Concept-Oriented Reading Instruction (CORI) and Project-based Learning to Enhance Reading Abilities and Creative Thinking Abilities for Undergraduate Students
;
การพัฒนารูปแบบการอ่านภาษาอังกฤษธุรกิจโดยการสอนอ่านแบบเน้นมโนทัศน์และการจัดการเรียนรู้แบบใช้โครงงานเป็นฐานเพื่อเสริมสร้างความสามารถด้านการอ่านและความคิดสร้างสรรค์สำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The objectives of this research were to: 1) develop a business reading instructional model through Concept-Oriented Reading Instruction (CORI) and project-based learning to enhance reading abilities and creative thinking ...
THE DEVELOPMENT OF A Task-based Communicative Speaking Instructional Model intended for use in conjunction with social media to enhance the English-speaking ability of undergraduate students
;
การพัฒนารูปแบบการสอนทักษะการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารแบบเน้นภาระงานร่วมกับการใช้สื่อสังคมออนไลน์เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาปริญญาตรี
The purposes of this research were: 1) to identify the English-speaking needs of hotel front desk staff members, 2) to develop a tasked-based teaching model that can work in conjunction with social media for the purpose ...
THE DEVELOPMENT OF AN INSTRUCTIONAL MODEL TO ENHANCE UNDERGRADUTE STUDENTS' ETHICS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้เพื่อส่งเสริมจริยธรรมของนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The research objectives were 1) to develop the instructional model to enhance undergraduate students’ ethics, 2) to evaluation the effectiveness of the instructional model to enhance undergraduate students’ ethics, and 3) ...
THE DEVELOPMENT OF ECONOMICS INSTRUCTIONAL MODEL INTEGRATED WITH THE PRINCIPLE OF ARIYAMAGGA TO ENHANCE STUDENTS’ CHARACTERISTICS BASED ON BUDDHIST ECONOMICS
;
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนเศรษฐศาสตร์โดยบูรณาการหลักอริยมรรค เพื่อส่งเสริมคุณลักษณะของนักเรียนตามแนวคิดเศรษฐศาสตร์เชิงพุทธ
The purposes of this research were to 1) develop the economics instructional model integrated with
the principle of ariyamagga to enhance students’ characteristics based on Buddhist economics 2) evaluate the effectiveness ...