Search
Now showing items 1-10 of 13
THE DEVELOPMENT OF A LEARNING MANAGEMENT MODELFOR THAI LITERATURE BASED ON ACTIVE LEARNING TO ENHANCE CREATIVE PROBLEM SOLVING SKILL AND LITERARY APPRECIATIONOF HIGH SCHOOL STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้วรรณคดีไทยตามแนวคิด Active Learningเพื่อส่งเสริมความสามารถในการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ และความซาบซึ้งในวรรณคดีไทยของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
The purposes of this research were to: 1) develop and determine the efficiency of a learning management model for Thai literature based on active learning, 2) evaluate the effectiveness of a learning management model for ...
EFFECTS OF AN ENGLISH COMMUNICATION INSTRUCTIONAL MODEL TO ENHANCE LISTENING-SPEAKING ABILITIES FOR POLICE STUDENTS AT POLICE PROVINCIAL TRAINING CENTER REGION 7
;
ผลของการใช้รูปแบบการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารเพื่อส่งเสริมความสามารถในการฟัง-พูด ของนักเรียนนายสิบตำรวจ ศูนย์ฝึกอบรมตำรวจภูธรภาค 7
The purposes of this research were: 1) to study the necessity of English listening-speaking skills for police students at the Police Provincial Training Center Region 7; 2) to develop an English communication instructional ...
The Development of Learning Provision Model Using Knowledge Management to Enhance Thai Art And Cultural Heritage Conservative Consciousness for Undergraduate Students
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดการจัดการความรู้เพื่อส่งเสริมจิตสำนึกอนุรักษ์มรดกศิลปวัฒนธรรมไทย สำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The objectives of this research were to: 1) study basic information about the development of learning provision model using knowledge management to enhance Thai art and cultural heritage conservative consciousness for ...
The Development of Academic Reading Instructional Model by Using Task Based Learning and Vocabulary Learning Strategies to Enhance Students’ Academic Reading Abilities, Vocabulary Knowledge and Strategies Use for Rajabhat University Students
;
การพัฒนารูปแบบการสอนอ่านเชิงวิชาการโดยใช้ภาระงานเป็นฐานและกลยุทธ์ด้านการเรียนรู้คำศัพท์เพื่อส่งเสริมความสามารถทางการอ่านเชิงวิชาการ ความรู้ด้านคำศัพท์และการใช้กลยุทธ์สำหรับนักศึกษาครูมหาวิทยาลัยราชภัฏ
The purposes of this study were to; 1) develop the academic reading instructional model by using task based learning and vocabulary learning strategies to enhance students’ academic reading abilities and vocabulary knowledge ...
THE DEVELOPMENT OF ENGLISH INSTRUCTIONAL MODEL BY USING ACTIVITY-BASED LEARNING TO IMPROVE COMMUNICATIVE ENGLISH SPEAKING ABILITY AND HAPPINESS IN LEARNING BY USING LOCAL CONTEXT FOR PRIMARY STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้กิจกรรมเป็นฐานเพื่อส่งเสริมความสามารถด้านการพูดสื่อสารภาษาอังกฤษและความสุขในการเรียนโดยใช้บริบทท้องถิ่นสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษา
The purposes of this study were 1) to develop and find the quality of English instructional model using Activity-Based Learning to improve communicative speaking ability and happiness in learning by using local context for ...
THE DEVELOPMENT OF INSTRUCTIONAL MODEL USING PROJECT-BASED LEARNING WITH ONLINE SOCIAL MEDIA TO ENHANCE SPEAKING SKILLS OF PRE-SERVICE TEACHERS
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานร่วมกับสื่อสังคมออนไลน์ เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดเพื่อการสื่อสาร สำหรับนักศึกษาครู
The purposes of this research were to: 1) study the efficiency of the instructional model using project-based learning with online social media to enhance speaking skills of pre-service teachers 2) study the effectiveness ...
THE DEVELOPMENT OF ONLINE READING INSTRUCTIONAL MODEL THROUGH READING COMPREHENSION STRATEGIES INTEGRATING WITH COGNITIVE ACADEMIC LANGUAGE LEARNING APPROACH (CALLA) TO ENHANCE ACADEMIC ONLINE READING ABILITY AND STRATEGY USE FOR UNDERGRADUATE STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการสอนอ่านออนไลน์โดยใช้กลวิธีการอ่านเพื่อความเข้าใจบูรณาการกับแนวทางการเรียนรู้ภาษาในการอ่านเชิงวิชาการ (CALLA) เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการอ่านเชิงวิชาการออนไลน์และการใช้กลวิธีในการอ่านสำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The objectives of this research were to; 1) develop and determine the efficiency of Online Reading Instructional Model Through Reading Comprehension Strategies Integrating with Cognitive Academic Language Learning Approach ...
THE DEVELOPMENT OF ONLINE READING INSTRUCTION MODEL BY USING METACOGNITIVE STRATEGIES AND VOCABULARY LEARNING STRATEGIES TO ENHANCE ONLINE READING ABILITIES AND USING METACOGNITIVE READING STRATEGIES AND VOCABULARY LEARNING STRATEGIES OF NAKHON PATHOM RAJA BHAT UNIVERSITY STUDENTS
;
การพัฒนาการสอนอ่านออนไลน์โดยใช้กลวิธีอภิปัญญาและกลวิธีการเรียนรู้คำศัพท์เพื่อเสริมสร้างความสามารถในการอ่านออนไลน์และการใช้กลวิธีการอ่านเชิงอภิปัญญาและกลวิธีการเรียนรู้คำศัพท์ของนักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏนครปฐม
The objectives of this research were to;
1) develop and determine the efficiency of Online Reading Instructional Model by Using Metacognitive Strategies and Vocabulary Learning Strategies to Enhance Online Reading Abilities ...
THE DEVELOPMENT OF A TASK BASED LEARNING AND A PROBLEM BASED LEARNING MODEL TO ENHANCE CRITICAL BUSINESS ENGLISH READING SKILLS FOR UNDERGRADUATE STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการเรียนรู้แบบเน้นภาระงานและการใช้ปัญหาเป็นฐานเพื่อส่งเสริมทักษะการอ่านภาษาอังกฤษธุรกิจอย่างมีวิจารณญาณสำหรับนักศึกษาปริญญาบัณฑิต
The purposes of the research were to: 1) study and develop of a Task based learning and a Problem based learning Model to enhance Critical Business English Reading for graduate students; 2) compare the students’ Critical ...
EFFECTS OF USING A READING STRATEGY TRAINING PROGRAM ON UNDERSTANDING OF READING STRATEGY USAGE AND ENGLISH READING ABILITY OF ENGLISH MAJOR STUDENTS, FACULTY OF EDUCATION, THAKSIN UNIVERSITY
;
ผลของการใช้หลักสูตรฝึกอบรมกลยุทธ์การอ่านต่อความเข้าใจในการใช้กลยุทธ์การอ่านและความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ ของนักศึกษาสาขาวิชาภาษาอังกฤษ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยทักษิณ
The research aims to develop a reading strategy training program to enhance understanding of reading strategy usage and the English reading ability of English major students from the Faculty of Education, Thaksin University. ...