Search
Now showing items 1-10 of 121
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนอีเลิร์นนิงที่บูรณาการเครื่องมือทางปัญญาโดยใช้การเรียนร่วมกันและใช้ปัญหาเป็นหลักเพื่อเสริมสร้างทักษะการคิดและการทำงานเป็นทีมของนักศึกษาครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฎ
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. สร้างรูปแบบการเรียนการสอนอีเลิร์นนิงที่บูรณาการเครื่องมือทางปัญญาโดยใช้
การเรียนร่วมกันและใช้ปัญหาเป็นหลักเพื่อเสริมสร้างทักษะการคิดและการท างานเป็นทีมของนักศึกษาครุศาสตร์ ...
THE DEVELOPMENT OF A LEARNING MANAGEMENT MODEL FOR SECONDARY SCHOOL THAI LANGUAGE TEACHERS TO ENHANCE ANALYTICAL READING THINKING SKILLS BY USING METACOGNITION STRATEGIES AND COACHING
;
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้ของครูภาษาไทยระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย เพื่อเสริมสร้างทักษะการอ่านคิดวิเคราะห์ ด้วยกลวิธีเมตาคอกนิชันร่วมกับการโค้ช
The purposes of this research were to: 1) develop a learning management model for secondary school Thai language teachers to enhance analytical reading thinking skills 2) study the effectiveness of the learning management ...
PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITY BY INCORPORATING SOCIAL MEDIA TOOK TO ENHANCE REFLECTIVE TEACHING CAPACITY FOR DEVELOPING ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS’ ANALYTICAL THINKING ABILITY
;
ชุมชนการเรียนรู้เชิงวิชาชีพโดยผสมผสานเครือข่ายสังคมเพื่อเสริมสร้างสมรรถนะการจัดการเรียนรู้แบบไตร่ตรองที่ส่งเสริมความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนระดับประถมศึกษา
This research has 3 objectives and those are: 1. Find and improve a professional learning community’s efficiency by mixing social network with the community to enhance the reflective teaching capacity of developing elementary ...
THE DEVELOPMENT OF ACADEMIC READING INSTRUCTIONAL MODEL THROUGH COLLABORATIVE STRATAGIC READING INTEGRATING WITH QUESTIONING THE AUTHOR STRATEGIES TO ENHANCE READING ABILITY AND STRATEGY USE FOR UNDERGRADUATE STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการสอนอ่านวิชาการด้วยกลวิธีการอ่านแบบร่วมมือ และกลยุทธ์การถามผู้เขียนเพื่อส่งเสริมความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ และการใช้กลยุทธ์การอ่าน สำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The purposes of this study were to; 1) develop the academic reading instructional model by using collaborative strategic reading integrating with questioning the author to enhance students’ reading comprehension abilities ...
THE DEVELOPMENT OF TASK-BASED LEARNING MODEL AND CONCEPT - ORIENTED READING INSTRUCTION FOR ENHANCING ENGLISH READING COMPREHENSION SKILLS AND READING STRATEGIES FOR BACHELOR’S DEGREE STUDENTS
;
การพัฒนารูปแบบการสอนเน้นภาระงานและการสอนอ่านแบบเน้นมโนทัศน์เพื่อเสริมสร้างทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจและกลวิธีการอ่านสำหรับนักศึกษาระดับปริญญาตรี
The purposes of this research were: 1) to study problems and needs in teaching and learning of Phetchabun Rajabhat University instructors and students; 2) to develop a task-based learning model and concept-oriented reading ...
The Paradigm of Contemplative Education Enhance Humanized Care of Nursing Student
;
กระบวนทัศน์ทางจิตตปัญญาศึกษาเพื่อเสริมสร้างความสามารถในการบริการด้วยหัวใจความเป็นมนุษย์สำหรับนักศึกษาพยาบาล
This research study focusing on 1) developing and study the effectiveness of the paradigm of contemplative education to enhance humanized care of nursing students. 2) studying the effects of the paradigm of contemplative ...
The Development of Enrichment Curriculum to Enhance English Bilingual Education Competency for Elementary Education Teacher Students
;
การพัฒนาหลักสูตรเสริมเพื่อสร้างสมรรถนะการจัดการเรียนรู้วิทยาศาสตร์แบบสองภาษาสำหรับนักศึกษาวิชาชีพครูสาขาวิชาการประถมศึกษา
The purposes of this research were to 1) develop and determine the efficiency of the enrichment curriculum to enhance science English bilingual education (EBE) competency for elementary teacher education students; and 2) ...